måndag 6 oktober 2014

L.y.c.k.A.

Älskar den där glädjen som ett bra träningspass ger och den sköna trötthet som uppstår i kroppen efter en riktig urladdning!

Igår var det dags för seriepremiär i innebandyn, första matchen på väldigt länge och det känns i min kropp idag. Redan under uppvärmningen kände jag mig lite öm i mitt lår, troligen så att det var lite trött efter lördagens knäböjtävling. 

En riktig uppvärmning och lite smörj så var kroppen redo för match. Resultaten känns inte rättvist, det kändes som att vi var ganska jämna men att vi tappade för mycket markeringar och att de satte de chanser de hade! Gårdagskvällen spenderades således på soffan med riktigt möra ben, jag njöt så mycket av den känslan.

Ställde trots allt klockan på tidigt denna morgon för att hinna med lite crosstrainer. Väldigt lugnt pass med fokus på att få värme i benen innan jag gav dem en riktig stretch... Känns som att det var ett bra upplägg, kroppen blev allt fräschare ju längre dagen gick.

Som belöning för återhämtningen väntade ett pass Xfit, kände att jag inte ville missa passet då jag ska vikariera på det passet kommande två veckor när vår inspiratör är på semester. Upplägget var enkelt men genialiskt. Två stycken A.M.R.A.P.S - bästa upplägget jag vet. 

En blandning av enkla övningar och ett par för mig helt nya övningar. Grymt upplägg som gav mig en chans att köra ur kroppen riktigt... Börjar gilla de fina kloten - kettlebellsen allt mer! Kroppen svarade bättre än önskat på träningen och ja, jag fick mig ännu en genomkörare. Vilar nu lugnt på soffan och njuter av att ta det riktigt lugnt...



Inga kommentarer: