onsdag 8 oktober 2014

t.I.s.d.A.g.

Har en lyxvecka - pappa är hemma och det tar bort en hel del stress och ger mig mer utrymme till träning på eftermiddagarna/kvällarna när jag är piggare. Jag gillar min morgonträning men uppskattar att denna vecka kunna sova lite längre och ta igen tidigare missad sömn.

Unnade mig en sovmorgon denna morgon och så även igår. På gårdagens schema stod nämligen  någon typ av intervaller och dem är det skönt att köra på eftermiddagen när kroppen piggnat till. Lite träningsvärk överallt efter måndagens X-fit men det kändes gött. 

Direkt efter jobbet åkte jag över till Värket där jag började med en lugn kilometer på löpbandet innan jag skruvade upp tempot lite. 700-ingar kändes lagom med all min träningsvärk och speed 15 kändes helt ok. 

Första intervallen var tuffast - den innan benen vaknade till liv. Fick kämpa lite men efter ett tag var de med på noterna. Totalt blev det 7 st 700-ingar, alla kändes bra och jag var grymt nöjd med det när jag klev av bandet. Unnade mig en vända i solariet efter passet, första gången jag solar på drygt två år. 

Laddade med en bar innan jag åkte upp till hallen och innebandyträningen. 90 min bra träning. Det flöt på förvånansvärt bra och kroppen kändes pigg - det gillas! Nu väntar ett lugnar återhämtningspass till kvällen!

Inga kommentarer: