tisdag 25 november 2014

H.å.r.T. m.e.N. U.n.d.e.R.B.a.R.t.

Bästa känslan är efter de där passen man fasar för. När man har den där känslan innan passet att det kommer att bli jättejobbigt och man funderar över hur man ska orka...


Var på X-fit igår kväll och blev närvös när jag såg passet. Tufft upplägg, i alla fall med mina ögon:

50-40-30-10 repetitioner av:
  • armhävningar
  • frontsquats
  • burpees
  • fällkniven


Efter uppvärmningen körde vi igång och jag kände redan på första vändan med burpees att detta skulle bli tufft. Benen var tunga och armarna kändes som spagetti. Andra varvet var även det tufft, värst var som alltid burpeesarna, finns någon form av hatkärlek till dem...

Under det tredje varvet insåg vi att vi inte skulle hinna med varvet med 20 repetitioner och det plockades bort. Där någonstans lättade det och jag kände mig stark när jag insåg att det var så lite kvar. Sista varvet kändes som målrakan på lopp, tungt som bara den men jag ville bara spurta i mål och avsluta på ett bra sätt.

Galet skön känsla efteråt, njöt hela vägen hem och maten smakade extra gott den kvällen.


Morning Glory... Inte riktigt så det kändes i morse när klockan ringde, men att jag skulle upp var det aldrig några tvivel på. Denna morgon var enbart dedikerad till styrka och jag hade som mål att genomföra passet ordentligt. Var lite osäker på hur kroppen skulle kännas efter gårdagens genomkörare men den svarade bättre än jag vågat hoppas på...

Bjöd min kropp på ett helt gäng med knäböj - kände mig stark och att göra en 5:a på 50 kg kändes inte tungt! Gillar att jag vågar öka, sakta men säkert går jag in på tyngre vikter och en dag ska jag även göra ett maxtest, men då vill jag gärna ha någon med som passar på mig.

Några marklyft följde och även där kände jag mig stark. Höftlyft på ett ben i taget tog fint i baksida lår och avslutningsvis fick magen sig en genomkörare... En dag kommer även jag bli stark!

Inga kommentarer: