tisdag 25 november 2014

i.n.t.e.r.v.A.l.l.E.r.

Efter jobbet åkte jag till gymmet. Min plan för tisdagen var att köra ett kvalitetspass... inte vilket pass som helst utan ett pass som ingår i den plan jag har mot Göteborgsvarvet.

Jag bläddrade lite i min kalender och valde bland de intervallpass som är planerade efter nyår. Jag föll då för ett pass som efter uppvärmning bestod av 5*5min i 3.25-3.55 tempo. Jag valde att köra på speed 15.2 på bandet, strax under fyrafart. För mig var det en utmaning, jag var ganska sliten i mina ben efter alla knäböj, men nog gick det och bra dessutom! 

Alla fem intervaller genomfördes och det var aldrig riktigt tungt. Älskar känslan av att fixa ett planerat pass! Ruggigt laddad att börja min träning för Göteborgsvarvet på allvar, men jag tror att all alternativ träning kommer att göra en bra grund till nästa säsong!

Krönte kvällen med ett pass innebandy - bara för att det är så roligt!

Inga kommentarer: