torsdag 13 november 2014

s.q.u.a.t.D.a.Y.

Onsdagen är vår lugna dag - en helt oplanerad dag då vi kan göra det vi känner för. Valde att börja min lediga tid på löpbandet - hade ambitioner och förhoppningar om ett långt och grymt pass men benen var tunga och det var riktigt slitigt. Istället för att mosa på och pressa valde jag att gå av bandet och göra mig redo för lite mys med min dotter. Inte särskilt ofta som vi ser på film tillsammans - och tror aldrig tidigare att det har hänt på en vardag - mysigt värre.

Fortfarandet sliten när klockan ringde men tog mig upp efter mycket överläggande i mitt huvud. Vet med mig att det är grymt skönt att ha veckans inplanerade styrkepass gjorda redan på fredagen och sedan bara fokusera på löpning och eventuell mysträning på helgen.

Idag var det ben och ryggdag! Började passet med en massa knäböj, en övning som har gått från att vara en tråkövning till en favoritövning, tanken är att jag ska bli grym på denna övning. Inte i maxvikt utan jag vill kunna göra många repetitioner på ganska höga vikter. Kände under dagens pass hur det tog i baksida lår, den muskel som är min svaga länk fick jobba och det gillas.

Efter alla knäböj var det dags för ett gäng marklyft - många repetitioner även här och det kändes ok, känner att denna övning får lida då den alltid görs efter knäböjen...

Lite teknikfokus blev det sedan med ett gäng frivändningar där jag fokuserade på att försöka få till tekniken i vändningen och idag kändes det bättre. Kände dock av att mina ben var lite möra... Sista frivändningarna var tuffa även om jag körde på lätta vikter...

Avslutningsvis fick magen jobba lite när det blev ett gäng russian twists - inte jättetung övning men det var tufft när kroppen var trött!


Inga kommentarer: