torsdag 4 december 2014

i.n.T.e.r.V.a.l.l.E.r.

Nya planer för helgen har medfört att jag onsdag och torsdag denna veckan skippat styrkan för att vila upp kroppen så gott jag kan.

Löpningen lämnar jag dock inte och igår var det dags för intervaller. Var lite osäker på hur det skulle kännas... Kroppen reagerar inte alltid som jag vill men denna dag var den med på noterna.

Min plan var 1k upp - sedan 8 st 700-meters intervaller med 300 - meters mellanjogg, samt 1k nedjogg. Löpbandet var min arena och jag ställde in intervallhastigheten på 16, försöker återigen att köra lite tuffare för att få upp lite snabbhet i min kropp...

Alla intervallerna gick bra, kroppen kändes bra och känslan efter att ha fixat mina intervaller är oslagbar. Nöjd över mitt korta och effektiva pass belönade jag den med årsmöte följt av julbord!

Inga kommentarer: