lördag 13 december 2014

l.Å.n.g.p.A.s.S.

Veckans sista arbetsdag, fredagen avslutades på gymmet. Numera är det rutin att jag åker förbi där påväg hem från jobbet på fredagar...

Denna dag var planen att köra någon form av intervaller/tempoökningar, dvs allt annat än mellanmjölk. Började med att värma upp 1k och började sedan en tempoökning, ställde bandet på 14 och körde där i 5k. Sprang sedan lugnt 500m och följde det av en 2k lång tempoökning, varvade med ytterligare 500m l lugnt tempo innan jag sprang mina sista 2k i högt tempo. Kroppen var härligt trött och det kändes som att det var lagom...

Lördagmorgon och jag laddade för ett långpass på förmiddagen. Skönt att få springa ute och att bara springa på i ett tempo som känns bra! Fördelen med att springa ute är just den är att jag kan slappna av mer och bara springa på så det känns bra...

Idag blev det 20k på vintervita vägar - underbart var det och jag njuter av att få frisk luft och vara ute i dagsljus!

Inga kommentarer: