tisdag 9 december 2014

M.i.X.


Helgen var helt underbar, stressig men det var fullt av roliga aktiviteter som gjorde det värt stressen.

Lördagen spenderades på utbildning, en grymt rolig dag är jag lärde mig massor och fick testa en hel del nya övningar. Söndagen var matchdag - och på kvällen efter matchen dök jag ner i soffan och gjorde så lite jag kunde.

Måndag - en tuff intensiv dag. Sov dåligt på natten men tog mig trots det upp tidigt för morgonträning. Började med 6 lugna kilometer på bandet innan det var dags för styrka. Körde lite överkropp och jag kände att kroppen var trött.

Under dagen vilade jag - och åt. Hade lite ångest innan det var dags för X-fit och den ångesten blev inte mindre när jag såg passet. Tufft som attans... Redan under den första Woden var mina armar helt slut. Den andra Woden såg mastig ut och jag funderade på hur jag skulle klara den, lagom med vikter och ett lagom tempo var rätt taktik för mig. Repetition efter repetition klarades av och efter de två första av / nio serier var avklarade var jag fast - jäklar vad jag älskar denna typ av upplägg. Att kunna beta av en kort serie efter en annan...

Trött och riktigt nöjd var jag när jag lämnade gymmet...

Natten till idag väcktes jag dock av en dotter som kräktes - lade planerna på morgonträning på hyllan och ser istället denna dag som en vilodag - enbart innebandy på schemat för mig!

Inga kommentarer: