fredag 30 januari 2015

5*5 ä.l.S.k.a.D.E. I.n.t.e.R.v.a.L.L.e.R.

Igår morse skolkade jag från morgonträningen - ville passa på att sova ifatt och ladda batterierna i kroppen för ett intervallpass som var inplanerat till eftermiddagen. 

Planen var att köra ett pass jag bara kört en gång tidigare 5 ggr 5 min med 90 sek vila mellan varje intervall. Uppvärmningen blev lite kort - detta för att spara in tid då jag hade innebandyträning lite senare på kvällen. 

Efter 1 lugn kilometer satte jag fart, jag var modig denna gången och tänkte ta mig ur min bekvämlighetszon, har länge varit nöjd med att köra alla tuffare pass i fyrafart. Men denna gång ökade jag på tempot lite och testade att köra den första intervallen i 3.45 - fart. Ett tempo jag tränade mycket i tidigare men sedan kommit från helt. Första intervallen var tuff, jag trodde att benen skulle få det kämpigt men de pinnade snällt på, däremot fick jag kämpa lite för att andningen skulle hänga med. 

Första intervallen gick bra, men jag var fundersam över hur jag skulle orka att köra fyra stycken till! Lyckligtvis kändes alla intervaller lika bra - dvs det gick bra att köra dem, men känslan mellan dem var att jag var grymt trött och jag fasade för nästa. 

Väldigt nöjd tjej som klev av bandet efter att ha gjort mina fem planerade intervaller! Älskar känslan efter dessa pass, den slår det mesta... 

Inga kommentarer: