fredag 30 januari 2015

l.Å.n.g.T.

Som så ofta på fredagar blev det fredagsfys före fredagsmys! Efter jobbet åkte jag runt huset till gymmet...

Planen och förhoppningen var att springa långt men jag visste inte hur kroppen skulle kännas och kände inte för att pressa den idag... Första tio kilometerna var tuffa och jag fick slita mentalt för att springa vidare, de var inte tuffa fysiskt. Vid tio kilometer tog jag en paus och gick på toa, hade inte bestämt mig för om jag skulle fortsätta att springa eller inte. 

Väl ute från toan bestämde jag mig för att ställa mig på bandet igen. Konstigt nog gick allt lättare nu... Kilometer efter kilometer passerade lätt och jag fick mitt långpass utan större problem! Härlig känsla att ha veckans tre planerade kvalitetspass avklarade redan idag, fredag. Helgen ägnas åt att bara vara och träna det jag vill. 

Efter fredagsfys blir det ny fredagsmys med innebandy i hallen. 

Inga kommentarer: