fredag 23 januari 2015

I.n.t.E.r.v.a.L.L.e.r.

Efter jobbet blev det afterwork på gymmet. Hade inte några större förväntningar på dagen löppass då det känts lite tungt nu samt att magen är lite ur balans.

Planen var att testa köra lite intervaller. 700 - ingar var planen och jag hade bestämt mig för att vara nöjd om jag fixade 4 - men gärna flera. Ja, jag vet att det är låga krav men ibland måste det få vara så!

Sprang intervallerna i fyrafart vilket kändes helt ok. Det gick inte lätt idag men inte heller jättetungt, totalt blev det 10 st 700 - ingar. Orken kändes bra MEN i benen började träningsvärken ge sig till känna. En massa knäböj igår gav ömhet i lår och rumpa. Kände under sista två intervallerna att låren stramade lite så jag var väldigt nöjd med 10 och funderade aldrig på att fortsätta och pressa mig. Enough is enough!

Känns jättebra att ta helg med ett intervallpass i bagaget, nu väntar fina dagar med mina fina. Målet är att få till ett långpass - får jag det så är jag nöjd sedan!

Inga kommentarer: