torsdag 22 januari 2015

L.y.C.k.L.i.g.

Imorse var det åter dags att ta mig i kragen, avslutade gårdagen med 17 fina men tunga kilometer på bandet, taggad till tusen att fortsätta byggandet av en stark kropp!

Klockan ringde tidigt och jag var trött men idag gällde det - dags för styrketräning igen. Valde att köra lite lättare vikter och flera repetitioner idag - kändes motiverande. Började med knäböj, en riktig kavalkad av knäböj - närmare bestämt 80 st. 

Knäböjen avlöstes av marklyft - kändes bra i kroppen och jag börjar känna mig trygg även i denna övning och det gillas skarpt!

Efter de två tunga basövningarna gick jag in på lättare övningar där enbart kroppen användes som vikt: höftlyft, rygglyft, vaggan och ett gäng armhävningar. Kände mig idag stark och det var riktigt roligt - den känslan bär jag med mig till nästa styrkepass!


              

Inga kommentarer: