lördag 24 januari 2015

L.å.n.g.P.a.S.S.

Vaknade upp imorse och insåg att det slagit om totalt i vädret. Igår var det 16 grader kallt medan termometern "bara" visade 3 grader kallt idag. 

Började min dag nere vid fina AM på hennes salong där hon klippte mig. Dags för det då jag inte klippt mig sedan semestern... Efter att ha blivit bortskämd var det dags för lite löpning. Min plan var att få till ett långpass, men jag kände inte att jag hade kravet att göra det idag då jag även kan springa imorgon eftersom vi har matchledigt denna dag.

Benen kändes riktigt pigga idag trots att jag körde intervaller igår och det gillas. Sprang i snömodden efter vägarna på min vanliga vända. Min vända bär även ut på grusvägar och en liten plogad slinga där jag fick pulsa i snön. Ute i snön där det var som jäkligast att ta mig fram mötte jag ett par som jag så ofta möter efter just denna slinga. Som alltid är de trevliga och säger lite peppande ord till mig, det uppskattas! 

Dagen slutade med 20 fina kilometer och ett snöigt långpass. Känns grymt bra i kroppen att ha det avklarat! 

Gårdagskvällen spenderades i slalombacken med familjen, första gången på slalomskidor på drygt 15 år men kul hade vi tillsammans!

Inga kommentarer: