fredag 13 februari 2015

d.a.g.E.n. E.f.t.E.r.

Dagen efter tre grymma träningsdagar. Efter intervaller i tisdags, snabbdistans i onsdag krönte jag min löparvecka igår med ett långpass.

Även igår var benen pigga och samarbetsvilliga. I mina öron hade jag som vanligt ett par grymma poddar, inser att jag måste se rolig ut som springer skrattar... Hade kunnat öka tempot lite igår men ville vara snäll mot mina ben som varit pigga ett par dagar och som skulle avsluta kvällen med ett innebandypass. Dumt att utmana ödet...

Piggheten i benen sitter inte i idag. Idag är benen trötta och stela... Kroppen mår helt enkelt som den ska - och ja, jag njuter av att ha fått till hela veckans kvalitetspass redan innan helgen börjar. Känns grymt avslappnande och befriande!

Nu ska jag snart njuta av helgen, några timmar på jobbet kvar först bara...

Inga kommentarer: