onsdag 11 februari 2015

s.n.A.B.b.d.I.s.t.A.n.S.

Morgonen började med lite lätt styrketräning - bara för att känna på kroppen. Till min stora lycka blev den glad av att få träna och protesterade inte minsta lilla över min träning. 

Blev ett gäng övningar för överkroppen samt för coren, såsom bänk, axelpressar, bicepscurls, vaggan, plankan, situps och russian twist.

Den lycka jag kände igår över mina pigga ben fick mig att vilja rasta dem lite även denna kväll. Dottern var sugen att testa ett crossfitinspirerat pass på gymmet och jag ville upp på bandet - winwin. 

Jag började med 1k uppvärmning innan jag ökade hastigheten till fyrafart. Mitt nöjdmål var 4k - 5k riktigt bra och 6k var optimalt. Idag kändes det som att jag flög fram och jag hade inte några problem att springa 6 snabba kilometer - det känns grymt. Valde trotts lätta ben att sakta in tempot efter de 6 snabba kilometerna, belönade istället min kropp med stretch. Ryggen sträcktes ut och så även rumpan och benen! 

Inga kommentarer: