onsdag 4 februari 2015

v.A.r.d.A.G.s.L.y.x.

En fin onsdag som började riktigt tidigt... Låren var jätteömma och träningsvärken i ryggen var inte bättre. Istället för styrketräning blev det därför ett kort löppass på bandet följt av en vända med foamrollern! Syftet var att värma upp kroppen och få den lite lite fräschare än innan.

Om det gick vet jag inte men jag var öm och stel efter duschen, drog på liiite Linnex på baksida lår, det jag trodde var lite brände enormt mycket. I en dryg timme brände det så mycket att jag inte visste vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. 

Efter en lång dag på jobbet var det dags för pass nummer två, detta på Värket. Hade tänkt springa intervaller men då kroppen inte hade återhämtat sig blev det istället ett lugnt långpass. Benen, eller låren rättare sagt var ömma men det gick bra att springa i ett lugnt och jämt tempo. 20 fina kilometer hanns med och så här efter passet mår mina ben mycket bättre än vad de gjorde innan...

Inga kommentarer: