söndag 8 mars 2015

n.y.S.t.a.r.T.

På tisdagen kom den och slog till - först på morgonen tog den - magsjukan sambon. Jag klarade mig hela dagen men på kvällen var det min tur... Lyckligtvis var det en lindrig variant, tre-fyra timmar sen var det över. Lite magsmärtor natten efter men förutom det och trötthet så kände jag mig snabbt bättre. 

Firade torsdagen med ett lugnt distanspass - 8k där fokus enbart var att komma ut och njuta av friskluften, löpningen i sig var inte viktig. 

Fredagen bjöd på ännu ett löppass - planen var att springa på för att få ihop ett kort långpass. Blev 16k på bandet innan innan min massör dök upp. Hade den underbara turen att på fredagen få massage av nacke, rygg, rumpa - områden som spökat lite för mig senare tid. Fanns lite spänningar men inte något allvarligare. Känslan efter var extrem yrsel och fnitterhet - jag kunde inte sluta skratta!

Status ett par dagar efter = känns som att jag har en helt ny rygg, mår hur bra som helst. 

Idag söndag firade jag att innebandysäsongen officiellt tog slut igår. Nu är fokus på löpning men även en hel del på styrketräning - skulle bra gärna vilja bli lite starkare! 

Började på bandet där jag körde 13 - totalt under passet körde jag 12 st 700ingar som kändes grymt bra. 300m mellanjogg mellan dem! Bra känsla!

Efter löpningen blev det en 45min bänk och böj! Ett roligt party blev det då det inte var någon trängsel alls inne i friviktsrummet och jag kunde träna som jag ville! Bänken kändes bra och jag njöt av att lyfta, en helt annan sak att köra på gymmcet än hemma. Böjen var lite tyngre, avslutade med 3st femmor på 50k och det gick tungt, inte jättekonstigt kanske då jag spelade match igår och sprang intervaller innan. 

Skönt pass och skönt avslut på veckan...

Inga kommentarer: