söndag 15 mars 2015

v.e.c.K.a.N.

En fin vecka bakom mig! Kroppen har återhämtat sig efter magsjukan och jag tränar nu på ordentligt igen. 

Tisdagskvällen blev det snabbdistans, första snabbdistanspasset ute på länge. Benen var sega efter morgonens knäböj men jag försökte springa på. Fokus var inte tempot utan känslan i kroppen fick styra. Det skulle inte vara jättejobbigt då planen var att orka ett tag men det skulle samtidigt vara ansträngande. Totalt blev passet 14k och det var tufft - min kropp är van att springa på löpband och är därför ganska bekväm!

Onsdagen unnade jag mig en sovmorgon, kände att jag behövde sova några timmar extra fört att få maximal återhämtning av min kropp. På kvällen lämnade jag dottern på barnpassning på gymmet och det gav mig en timme till löppass. Kroppen var lite slö så dagen till ära fick den springa lugn och skön distans - 12 fina kilometer. 

Torsdag - dags för kvalitet igen. Började morgonen med Stronglift, bra känsla i kroppen och det kändes bra att ha med passet hela dagen. Kvällen bjöd på 60 minuters träning max då det väntade möte, sprang till en backe där jag klämde av 10 backintervaller. Benen var sega och jag fick slita för att ta mig framåt, men jag krigade uppför backen. 

En stressig helg väntade med dotterns födelsedag. Passade därför på att köra ett långpass på fredagen.  Gymmets löpband blev min arena då tiden var pressad... Lyckades i allafall springa mina 20k och jag var riktigt nöjd över att ha det gjort! Avslutade dagen med ett kalas för släkten hemma för dottern som fyllde 9 år i lördags. 

Lördag - dotterns födelsedag och vilodag för mig. Åkte slalom, badade och bowlare - intensiv men rolig dag.

Söndag - trött dotter och pigg mamma. Underbart väder ute så jag passade på att springa ett pass ute. Benen piggnade till lite mer allteftersom jag var ute och jag försökte att hålla tempot uppe. Det var inte jättelätt men benen kändes piggare än på länge! Grymt pass och pigg och nöjd tjej som kom hem med 20 fina kilometer i benen. 

Inga kommentarer: