söndag 21 juni 2015

m.a.r.K.l.y.f.T.s.S.ö.n.D.a.G.

Vaknade upp i morse efter att ha sovit hela natten i ett sträck - en sådan där liten sak som betyder så väldigt mycket. 

Började min morgon med att förbereda veckan som komma skall, matlådor fixades och så även lite färskt bröd till frukosten. Efter att ha laddat ordentligt var det dags för söndagens styrkepass - marklyft, som alltid på söndagarna. 

Värmde upp lite försiktigt innan vi drog igång med dagens pass. För mig blev det idag:

5*5 repetitioner på 85kg
3*2 repetitioner på 100kg
1 rep 112.5kg
1 rep 115 kg

Riktigt nöjd med mig själv, både med min kropp som var stark och även över mitt huvud som pallade trycket. Mitt pers sedan tidigare är 120kg och att idag kunna lyfta 115kg efter att ha kört ett helt gäng med marklyft känns grymt. 

Som alltid - nästan, var det första setet av 5:or det jobbigaste av dem alla. Tufft som bara den innan kroppen kommer igång!

Inga kommentarer: