tisdag 16 juni 2015

N.y. V.e.C.k.a.

Ny vecka och jag jobbar vidare mot nästa utmaning - ska om ca två veckor ställa upp i en tävling som är helt galen utifrån hur jag har tränat senaste månaderna. För att lägga en hyfsad grund för den har jag valt att löpa lite extra nu, söndag - onsdag när dotterns har fotbollsskola. 

Igår, måndags hann jag med 20 fina kilometer medan dottern tränade. Kroppen är trött och sliten efter  markpasset i söndags men jag är lycklig och då går det mesta! Fint väder under passet och det hjälper till!



Denna morgon började tidigt, befann mig i mitt egna lilla krypin till gym strax före fem. Fokus överkropp! Började med att köra igenom mitt program yoga/rörlighet, känns löjligt att skriva yoga då jag känner mig allt annat än graciös! Hoppas att mitt lilla program kommer att hjälpa mig. Min vad känns av lite från och till och det oroar mig ibland - blir lite extra fokus på den imorgon när det är dags för benträning. 

Denna morgon var det bänk och överkropp som skulle få känna på. Började att köra bänk, totalt 5 set körde och känslan denna tisdag var bättre än förra tisdagen. Gillar inte den bänk och stång jag har härhemma men det är det jag har och jag måste acceptera att det inte blir lika bra som på gymmet utan försöka få till bästa tänkbara pass här hemma med de saker jag har. Fokus hemma är att köra på lite lägre vikter och fler repetitioner vilket gick helt ok idag! 

Efter bänk gick jag över och körde en lite cirkel bestående av: situps, bicepscurls och drag till hakan. Körde totalt fem varv och det blev svettigt samt att armarna blev möra - målet med dagens träning uppnått!

Inga kommentarer: