tisdag 22 september 2015

o.o.P.s.

Som alltid väldigt dålig på att uppdatera. Väljer att köra en kort sammanfattning från i fredags...

Fredagens träningsdag började när jag slutade jobbet, 20k löpband i femfart. Kroppen hängde med men den var inte jättepigg. Skönt att få passet gjort... Efter det passet åkte jag hem och pysslade lite hemma innan det var dags för styrkepass. Då min höft fortfarande krånglar lite körde jag frontsquats, pushpress och ett lite bänk. 

Lördagen var det poolspel för dottern och löpvila för mig. Dock hann jag med lite annan rolig träning... Körde en hel del rehab för höft och även ben - ska ge benträningen en riktig chans. När jag tidigare har haft problem har det klarats ut med riktig benträning och jag hoppas på att det är botemedlet även denna gång.

Söndagen började med 15k skön skogsdistans. Bara njuta av att ta mig fram på vackra Bergslagsleden. På kvällen tränade jag med sambon på gymmet, körde bänk och sedan en hel del överkropp, pushpress med skivstång och kb - svingar. 

Måndag - 6 lugna fina kilometer. Lite trött i baksida lår och ville inte vara för tuff. Gick sedan på mitt vanliga X-fit pass - denna måndag var det grymt. Efter uppvärmning väntade 2 wodar, 

Ettan - 10 min AMRAP
  • 3 HSPU
  • 5 Burpees
  • 7 Kb - svingar
  • 9 DU
Tvåan - 15 min AMRAP
  • 5 frivändningar
  • 5 pushpress
  • 5 thrusters
Resultat - galet trött i min överkropp som fick kämpa även i söndags...

Tisdag - fortfarande lite öm i baksida lår men valde att känna på lite hur det skulle kännas med lite fart. Idag blev det 10 ggr 2min speed 15, lagom fart, varvat med 1min mellanjogg. Passet gick hur bra som helst och jag är riktigt nöjd själv.

Rundade av med rehab för höft - min höftövning och en massa ben i benmaskinerna!

Inga kommentarer: