onsdag 27 januari 2016

F.o.k.U.s.

Förra veckan var riktigt bra träningsmässigt - kroppen har efter den känts sliten, ryggen ömmar och är trött. Har därför valt att lägga lite extra fokus på löpningen veckans första dagar...

Måndagen bjöd på morgonträning - 7 fina kilometer på bandet. Riktigt skön känsla att få till första morgonpasset på en halv evighet. Den härliga känslan höll i hela dagen och som alltid undrar jag hur jag kan ha så svårt att ta mig upp på mornarna när det är så värt det!

Måndagskvällen stod det lite bänk på schemat. Blev halvstressigt pass då det var upptaget när vi kom. Min axel var snäll och lät mig köra ett gäng tio - något den bråkat tidigare när jag gjort och även ett gäng femmor fixade jag. Skönt att bara mosa i lite mängd i kroppen.



Tisdagen bjöd även på lite funderingar inför våren/sommaren. Mest löpmässigt och jag är själv förvånad över vilka tävlingar som börjar locka...

Att på eftermiddagen få till ett grymt långpass med fartväxlingar var därför ganska lätt. 20 fina kilometer med grym känsla i kroppen genom hela passet. Avslutade med lite tåhävningar, dags att piska vaderna ordentligt så de, eller framförallt min högervad blir lite mer tålig.

Onsdag - även denna morgon bjöd på ett morgonpass. Efter gårdagens långpass nöjde jag mig med 6 lugna fina kilometer. Efter dem ägnade jag mig åt lite rörlighet...

Löpning - underbara löpning, glädjen börjar sakta återkomma alltmer till den träningsformen!

Inga kommentarer: