söndag 6 mars 2016

k.r.O.P.P.e.n.

En dryg månad har kroppen varit lite bråkig - ryggen har jäklats och det har varit tufft. Lyckligtvis har jag kunnat träna på hyfsat trots det - dock stundtals lite lugnare än vad jag velat...

Efter det senaste bakslaget har jag valt att skifta fokus. Lättare styrka och fokus på att bygga upp styrka i hela kroppen. 

Löpningen flyter numera på helt smärtfritt och så vill jag att det ska vara. Veckorna består numera oftast av ett långpass och ett par kortare kvalitetspass samt några kortare distanspass. 



För att få en jämnstark kropp har valt att använda mig av boken "Fitnessrevolutionen" en grym bok om crossfit! Boken består av en massa bra information och innehåller även ett 6 veckor långt träningsprogram bestående av 3 pass i veckan - grymt kul. Ska försöka att genomföra detta under 6 veckor MEN kommer inte få panik om jag någon vecka inte fixar alla pass... Jag hoppas på att de grymma killarna som skrivit denna bok har lite tanke i passplaneringen så min kropp sakta byggs upp.

Gårdagens pass var "Ghost´n´Goblets" - gillar att passen är korta och effektiva. Jag kan enkelt lägga dem i anslutning till min löpning.

Styrka på gymmet kommer att jag att fortsätta med men tanken är att ta det lite lugnare under våren och satsa på att bygga upp lugnt från grunden.

Inga kommentarer: