söndag 13 mars 2016

v. t.I.o.

Vecka tio har bjudit på en kavalkad av träning - varierad och rolig sådan. Kroppen börjar kännas allt bättre igen och jag njuter varje pass. 

Måndag: veckans bänkdag. Huvuddelen av passet var 5*5 på 55kg - kändes riktigt bra och jag var nöjd. Pumpade sedan ur kroppen ordentligt med en härlig blandning av reps på lägre vikter!

Tisdag: morgonen började för ovanlighetens skull med intervaller. Motivationen till morgonträning och att vara effektiv hade hittat tillbaka och det kändes grymt bra - 15 st 1- min intervaller som kändes riktigt bra. 

Benpass med E på kvällen. Körde 10 st set med 20 reps i benpressen, övning i smithen, frontböjde 5*5 på 40kg.

Onsdag: morgonjogg - 6 lugna fina kilometrar. Eftermiddagen bjöd på woden: "Intervallintermezzo" 
4 st 2 min block med 10 knees to elbows följt av hopprep tiden ut. 1 min vila mellan varje set. Wod 2 var en egen och körde i 20 min: 10 tåhävningar med 40kg, 10 svingar och 10 snatch med kb. Roligt hade jag.

Torsdag: intervaller på bandet. Chockerade mig själv med att variera lite... Blev 3 * (3 min, 2 min, 1 min) Bra känsla och ett roligt pass. Avslutade med lite curls, axelpressar, stångrodd och annat "roligt".

Fredag: 6k lugn distans. Premiärböj 10*10 med stång... Sedan bänk där jag lyckades få till 4 set med 10 reps på 52.5 - grymt härlig känsla.

Lördag: Långpass - 20k löpband...

Söndag: 6k distans följt av en "egen" wod. 10 varv av: 30 hopprepshopp, 10 frivändningar, 10 burpees, 10 sumomark med kb och 10 höftlyft. 

Förutom detta har jag fått med en hel del rörlighet och det gillas.

Inga kommentarer: