måndag 21 mars 2016

m.a.R.s.

Mitten av mars och träningen flyter på riktigt bra. Fokus är bestämt och jag har nu lagt upp en plan inför våren/sommarens tävlingar. Troligen blir det inte så många men 2-3 stycken hoppas jag på att få till. 

Måndag: veckan började med en vilodag eftersom dottern fyllde tio år. Självklart prioriterades att fira henne.

Tisdagen: vilodagen gjorde benen pigga - inbillar jag mig i af. Kvällen bjöd på ett pass snabbdistans, totalt 4,5 km speed 14.5 - 18.37min. Känslan var bra och jag är riktigt nöjd. Efter löpningen väntade ett pass ben med E. Benpresser 10*12 reps 50kg - lätt, frontisar 5*5 på 40kg och sedan lite benmaskiner avslutade passet.

Onsdag: intervaller på löpbandet. Härlig tusingar för första gången på länge, 3st speed 15 och sista intervallen blev 1.5k - bra känsla. Efter intervallerna - lite lek med skivstången, rodd och axelpressar. Fokus hänga! 

Torsdag: ett lättare pass 6k distans på bandet, efter det lite lugn styrka. Curlade och körde lite disco.

Fredag: intervaller, ökade till speed 15,5 3*(3min, 2min, 1min) bra känsla men det kändes i kroppen att den inte är van med den lite högre farten. Avslutade med styrka... Böj 10*10 på 30kg och det kändes jättebra i kroppen, sedan lite bänk: 10*40kg, 10*40kg, 10*50kg, 10*50kg, 3*60kg, 3*60kg och 3*60kg. 

Lördag: strålande sol ute och jag njöt av att springa ute. Totalt 20 sköna, friska kilometer.

Söndag: 6k väldigt lugn distans ute - lite mer hängträning i skolans lekställning där jag gick armgång.

Inga kommentarer: