tisdag 29 mars 2016

S.u.m.m.E.r.i.n.G.



Ny vecka och det är nu dags att summera den vecka som  gått sedan sist. Största glädjeämnet är att kroppen är glad igen - framförallt min rygg som strulat lite ett par månader. Min största utmaning är nu att ta det lugnt och ge kroppen den tid den behöver för att bygga upp sig så jag förhoppningsvis kan lyfta tungt igen - senare i år. 

Förra veckan började redan på måndag morgon med ett lätt distanspass a 6k + rörlighet innan jobbet. Efter jobbet väntade som vanligt innebandy med dottern följt av ett bänkpass för mig 10*10 på 45kg - sista 5 tiorna var lättare och snyggare än de 5 första. Ägnade mig även åt lite greppstyrka.

Även tisdagen tog jag mig upp tidigt och denna morgon blev det 4*4 min intervaller speed 14.5 - väldigt nöjd med det för att vara morgon, jag ställer som jag redan nämnt lite mindre krav på mig själv och min kropp under morgonpassen då jag alltid går direkt från sängen till träningen... Kvällen bjöd på hemmaträning i form av 2 wodar - Countdown och Step by step. Svettigt och skönt!

Onsdagen bjöd på 6k löpning varav 5 var snabbdistans i fyrafart - kroppen kändes så lätt denna dag och löpningen var en ren fröjd! Lycka när benen vill! Efter löpningen var det dags att böja lite med brudarna igen - svårt här att ta det lugnt men lyckades helt ok: 10*30, 5*40, 5*40, 7*40, 5*50, 5*50, och 5*50 - avslutade i benmaskin. Inga som helst problem med ryggen - kände dock av grym träningsvärk i mina ljumskar några dagar efteråt.

Skärtorsdag - 6k lätt löpning följt av ett lätt pass marklyft. Denna dag lätta och sköna 10*10 på 50kg. Ingen större utmaning men känslan i kroppen var bra genom hela passet och jag hade lätt träningsvärk i ryggen dagen efter.  Efter marklyften blev det lite bänk: 10*40, 10*40, 10*50, 10*50, 10*55, 10*50 och 10*50. 

Långfredag - trött, vilade!

Långpasslördag - ett lätt och väldigt lugnt pass på bandet medan dottern sov.

Söndag: 6k lätt distans ute i strålande solsken. Marklyft på dagen: 10*5 på 70kg - bra känsla i kroppen.

Inga kommentarer: