tisdag 16 augusti 2016

T.i.l.l.B.a.K.A.

Våren och sommaren har varit underbar och denna blogg har hamnat i skymundan och jag har inte haft minsta lilla dåliga samvete över det då jag bara skriver för min egen skull.

Men min tanke är nu att återigen försöka dokumentera min träning lite. Älskar att kunna gå tillbaka och se hur jag tränade och tänkte kring min träning vid tidigare tillfällen.

Jag hoppas att vid senare tillfälle kunna gå tillbaka och bjuda på några av sommarens höjdpunkter ur tränings/tävlingssynpunkt, nu nöjer jag mig med att börja med denna vecka och de träningspass jag hunnit med hittills.

Måndagen började på gymmet, först ett snabbdistanspass på bandet. 1k uppvärmning i 5 -fart, kändes tungt och var orolig när jag skulle vrida upp farten... Lyckligtvis svarade kroppen och jag kunde springa 5k i önskad fyrafart utan större problem. Efter löpningen väntade ett bänkpass med bästa E och även J som gjorde oss sällskap. Värmde upp och stegade sedan sakta upp:
  • 2*10 @40
  • 7 reps @50
  • 5*6 @60
  • 3*10@50
Tisdagsmorgon började med ett tidigt morgonpass ute. Sambon har under semestern börjat ett nytt jobb på hemmaplan vilket innebär att vi nu ställer om till nya rutiner vilket känns toppen. Jag behövde inte gå upp jättetidigt för att hinna med 8k ute i fint sommarväder! Bästa starten på dagen enligt mig - lätt var det att ta mig upp och ut! Hoppas på mer morgonträning denna höst...



Inga kommentarer: