torsdag 18 augusti 2016

S.e.n.S.O.m.m.a.R.

Ett par dagar till av träning har förflutit sedan sist...
Onsdagen bjöd på fina onsdagsintervaller på gymmets löpband. Har ett favoritband där som jag verkligen gillar att köra tempo och intervallpass på.

Igår blev det korta intervaller i högt tempo, totalt 13st 1- minutsintervaller speed 16 på bandet med speed 12 på mellanjoggen. Under mina 30 min hann jag med 7k och det kändes riktigt bra i kroppen.

Efter intervallerna väntade ett benpass med E. Blev återigen en hel del böj - och för första gången på länge kändes det bra! Värmde upp några set och körde sedan 3*5 + 2*7 på 70kg. Inte massor men tanken är att stegra sakta men säkert... Avslutade med lite bänkbelöning, många reps på låg vikt bara för att det är roligt.


Denna morgon ringde klockan tidigt och jag tog mig ut... Ett 8k långt pass på fina skogsstigar i min vackra omgivning! Nöjd som bara den över bästa starten på dagen.

Inga kommentarer: