onsdag 20 januari 2016

m.a.r.K.l.y.f.T.s.F.e.s.t.

Tisdagen bjöd på en riktig marklyftsfest med brudarna. Började med 7 lugna kilometer på bandet så kroppen var pigg innan... Vi hade inte bestämt något särskilt upplägg utan valde att köra på vikter alla behärskade och att vi sedan gjorde så många reps vi kände för! Grymt nöjd med passet då det kändes som att jag hade massor med ork - det gillas.

  • 10 reps på 40kg
  • 10 reps på 60kg
  • 10 reps på 80kg
  • 10 reps på 90kg
  • 7 reps på 100kg
  • 7 reps på 100kg
  • 10 reps på 90kg
  • 20 reps på 80kg
  • 30 reps på 70kg
  • 50 reps på 60kg
Ryggen ömmar idag - men händerna är värst. En pina att tvätta håret och händerna då såren svider...



Planen för dagen var att köra korta intervaller - valde trots ömma lår att testa och se om det kändes ok att springa dem. Lyckligtvis var kroppen snäll och ställde upp på mina galenskaper. Totalt 13 korta intervaller - passet totalt 7k inklusive uppvärmning.

Ryggstretch i form av ett lättare bänkpass - körde ett fint gäng med femmor. Min ena axel har bökat lite när jag kört många reps men dagens pass gick superbra och axeln kändes inte av alls.  
  • 2 gånger 5 reps på 40kg
  • 2 gånger 5 reps på 45kg
  • 2 gånger 5 reps på 50kg
  • 2 gånger 5 reps på 55kg
  • 2 gånger 5 reps på 50kg
  • 2 gånger 5 reps på 45kg
  • 2 gånger 5 reps på 40kg
Ett riktigt roligt pass som gav bra självförtroende. Skönt att känna att alla set gick riktigt fint och jag var aldrig nervös trots att jag körde helt själv... Träningsvärken i ryggen börjar dock bli allt värre - är lite nervös över hur det kommer att kännas imorgon.

Inga kommentarer: