måndag 18 januari 2016

o.o.P.s.

Dagarna springer förbi i rasande tempo och jag fokuserar på att hinna med - vilar när tillfälle ges och sänker kraven på mig själv lite nu när det är som mest att göra. Jag vet att jag lätt stressar upp väldigt mycket och följen av det blir att sömnen uteblir, två dagar förra veckan låg jag vaken väldigt sent innan jag lyckades somna. 

Denna måndag blev därför inte som förra måndagen, sprang härliga intervaller på bandet. Totalt 12 st intervaller a 2min varvade med 1min i lugnt tempo. Hoppade över X-fiten efteråt då den oftast är intensiv och ger mig problem att varva ner - det är inte ok när träningen slutar efter åtta...

Förra veckan bjöd på lite blandad härlig träning. Onsdagen var tanken att jag skulle på möte, sprang därför 10 lugna kilometer på bandet innan jag klev av för att hinna göra mig klar för mötet. Väl på plats uteblev några så det blev inte något möte...

Torsdagen bjöd på träningsvärk... Tisdagens pass satt där det skulle. Körde totalt 7k korta intervaller på schemat, helt lagom med 1min intervaller, förvånad själv över att det gick med all träningsvärk som huserade i min kropp. Avslutade med lite disco!

Tung fredag med nästan hela gänget. Började med lite distans på bandet i lugnt tempo. Efter det blev det ett gäng knäböj... Kändes helt ok detta pass, avlutade med en tung 5:a på 80kg - kändes bra! Avslutade med ett kort bänkpass... Kort för att vi skulle med dottern till backen efteråt.



Lördagen bjöd på hockey.... sedan skidåkning för dottern.

Söndag förmiddag 20k löpning. Eftermiddag mastodontpass i bänk - kändes ok men inte jättebra. 

Inga kommentarer: