tisdag 12 januari 2016

n.y.a. T.i.d.e.R.

Min egen lilla dagbok har återigen blivit försummad - men av helt rätt anledning. Tiden har istället lagts på mitt välmående, dvs att träna, vila och spendera tid med nära och kära. 



I måndags rullade vardagen igång igen och det känns trots en underbar ledighet jättebra. Började min måndag på gymmet där det först blev ett intervallpass på bandet. Passet var totalt 10k där första var uppvärmning. Sedan följde lite kortare intervaller 300m i fyrafart och sedan 200m lugnt. Kändes riktigt bra. Efter löpningen blev det ett pass X - fit. 

WOD - 10 varv av:
  • 10 boxhopp
  • 10 burpees
  • 10 armhävningar
  • 10 situps 
  • 10 kb - svingar
Var riktigt trött när jag kom på kvällen och hade svårt att komma ner i varv. Trots lite lite sömn vaknade jag hyfsat pigg imorse. 

Tisdagen bjöd på 6 lugn kilometer på bandet innan jag tränade med "brudarna". Dagens pass blev ett lugnare vilket kändes bra. En hel del böj blev det...

Körde först superset 5 vanliga knäböj + 5 frontsquat på 50kg. Kändes bra i kroppen - totalt 5 varv. Efter dessa körde vi pausfrontböj på 40 kg 5* 5 även här kände jag mig stark och det kändes grymt.

Inga kommentarer: